گواهی عدم سوء پیشینه

اطلاعات مورد نیاز در خصوص دریافت گواهی عدم سوء پیشینه از کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در آلماتی

جهت درخواست گواهی عدم سوء پیشینه باید پس از ثبت نام و درخواست گواهی عدم سوء پیشینه در سامانه میخک به نشانی:

https://mikhak.mfa.gov.ir

و دریافت کد رهگیری از سامانه، به همراه اصل مدارکی که تصویر آن در سامانه بارگذاری شده به بخش کنسولی مراجعه نمایید.

* قبل از مراجعه به بخش کنسولی، ساعت حضور خود را از طریق پیام متنی یا صوتی در واتس آپ کنسولی هماهنگ و پس از تایید مراجعه نمایید.

0077078082481

*در سامانه میخک چنانچه برای اولین بار وارد می‌شوید باید ثبت نام نمایید که پس از انتخاب گزینه ورود به سامانه باید ایمیل و کد ملی خود را وارد نمایید که در نهایت رمز یکبار مصرف به ایمیل شما ارسال می‌شود و با وارد کردن آن در قسمت مربوطه می‌توانید فرآیند ثبت نام را تکمیل کرده و در پایان با زدن علامت صحت اطلاعات تایید می‌گردد نهایتا وارد صفحه جدیدی شده و پس از وارد شدن به قسمت امور سجلات درخواست گواهی عدم سوء پیشینه  نمایید.لازم به ذکر است هنگام ورود به سایت مربوطه، در قسمت معرفی سامانه، راهنمای کاملی قرار داده شده است‌.

*چنانچه به هر دلیلی در موقع ثبت نام پیام مغایرت در اطلاعات هویتی اعلام گردید با اصل مدارک شناسایی به خصوص شناسنامه به بخش کنسولی مراجعه نمایید و یا مورد را از طریق واتس آپ کنسولی اطلاع دهید.

*چنانچه ایمیلی که قبلا با آن در سامانه میخک ثبت نام کرده اید را فراموش کرده باشید و یا به هر دلیلی بخواهید از ایمیل جدید استفاده نمایید هنگام ورود به سامانه، صفحه ای ظاهر می‌گردد که اگر تیک گزینه دریافت رمز عبور یکبار مصرف با ایمیل جدید را انتخاب نمایید و ادامه دهید دیگر به سوابق قبلی در سامانه میخک دسترسی نخواهید داشت و همچنین مجددا باید در سامانه میخک ثبت نام و تشکیل پرونده بدهید که برای جلوگیری از این مورد می‌توانید با اصل مدارک هویتی به بخش کنسولی مراجعه نموده تا ایمیل جدید شما در سامانه میخک ثبت گردد.

*موقع ثبت نام و کار با سامانه میخک از مرورگر Chrome در کامپیوتر و یا موبایل استفاده نمایید.

* در صورت نداشتن صفحه کلید فارسی درون خود سامانه صفحه کلید فارسی قرار داده شده است.

 مدارک مورد نیاز جهت بارگذاری یا آپلود در سامانه میخک و ارائه اصل آن به بخش کنسولی:

۱. شناسنامه

۲. کارت ملی

۳. گذرنامه

۴. عکس پرسنلی

 *در صورتی که شناسنامه و یا کارت ملی در ایران باشد ضمن بارگذاری تصویر مدرک بستگان می‌توانند اصل مدارک به میز خدمت کنسولی (گیشه اداره سجلات و احوال شخصیه) وزارت امور خارجه در تهران (جنب موزه ایران باستان) یا یکی از دفاتر استانی وزارت خارجه برده تا پس از رویت، در سامانه میخک تایید گردد. 

لوکیشن ساختمان شماره 3 :    https://maps.app.goo.gl/iTrzVJdNwWt37upy

* تصاویر باید دارای فرمت JPG یا JPEG بوده و حجم آن از ۳۰۰ KB بیشتر نباشد.چنانچه از موبایل استفاده می‌کنید می‌توانید یکی از نرم افزارهای اسکن تصویر را نصب نموده و با استفاده از دوربین موبایل تصاویر را اسکن نمایید.

لینک یکی از این نرم افزارها جهت دانلود و نصب:https://g.co/kgs/9BHWpY

 ملاحظات:

۱. انگشت نگاری به صورت الکترونیکی در بخش کنسولی انجام می‌گردد.

۲. زمان لازم جهت صدور گواهی عدم سوء پیشینه توسط اینترپل ایران 7 روز کاری (ممکن است زودتر نیز پاسخ داده شود و در موارد بسیار کمی دیرتر اعلام گردد)  پس از مراجعه به کنسولی و انگشت نگاری می‌باشد که به محض صدور، از طریق ایمیلی که توسط متقاضی در سامانه وارد شده است به اطلاع او رسانده خواهد شد.

۳. در صورت درخواست متقاضی تا زمان آماده شدن گواهی عدم سوء پیشینه، توسط بخش کنسولی، گواهی صادر می‌گردد که فرایند صدور گواهی عدم سوء پیشینه در دست اقدام می‌باشد.

۴. گواهی عدم سوء پیشینه به زبان انگلیسی و با فرمت پلیس بین الملل یا اینترپل ایران می‌باشد که بخش کنسولی آن را به زبان روسی ترجمه و مهر و امضا می نماید و تصویر گواهی اینترپل به آن الصاق می‌گردد.

۵. گواهی ترجمه و تایید شده در صورت درخواست اداره مربوطه در قزاقستان باید به تایید بخش تایید اسناد وزارت خارجه قزاقستان رسانده شود.

لوکیشن بخش تایید اسناد   https://goo.gl/maps/RQTCspCBKfCh8jh

۶ . هزینه انگشت نگاری و صدور گواهی عدم سوء پیشینه، هر یک به مبلغ 25 یورو می­باشد که باید بصورت نقدی، صرفا به یورو به بخش کنسولی پرداخت گردد.